Koffers pakken en gaan!

28 april 2018 - Groningen, Nederland

how-to-pack-for-your-volunteer-trip

Het is bijna 30 april, de meeste mensen linken dit met Koninginnedag, maar ik niet. Maandag vlieg ik namelijk naar Ghana! De laatste weken ben ik druk geweest met allerlei 30831695_1729154443841991_1921616366_ndingen regelen (zoals vaccinaties, medicijnen, verzekering, visum) en het opstellen van de paklijst. De paklijst loopt uiteen van kleding, wc papier, klamboe en zelfs een printer voor op kantoor. Maar op de laatste dingen na heb ik nu alles verzameld en ben ik klaar om te vertrekken!

Met verbazing kwam ik er net achter dat ik zelfs ruimte over heb ik mijn koffer! Dit terwijl ik zelfs een printer en lamineerapparaat mee heb. Dit is mij in ieder geval nog nooit eerder gebeurd. ;)

Maandag vlieg ik samen met een meisje die vrijwilligerswerk gaat doen in het noorden van Ghana. Onze vluchtnummers zijn TP669 (A'dam - Lissabon) en TP1523 (Lissabon - Accra). Vervolgens zal ik opgehaald worden door de partnerorganisatie en een aantal dagen in hun guesthouse verblijven.

In het guesthouse is ook het kantoor van Jolinaiko, de organisatie waarvoor ik ga werken. Het is een organisatie die reizen aanbied voor toeristen en daarmee het toerisme in de kleine dorpen van Ghana stimuleert. Op twee accomodaties in het oosten zal ik o.a. activiteiten voor de toeristen bedenken die winstgevend zijn voor de bewoners, een menukaart met lokaal eten maken en administratieve werkzaamheden uitvoeren. Dit met als doel de bewoners te laten profiteren van het toerisme en de lodges aantrekkelijker maken voor toeristen.

Tot slot een linkje van Grenzeloos Verliefd voor jullie, waarin de eigenaren van de reisorganisatie en het dorpje waar ik naar toe ga te zien zijn:

Tot snel, volgende keer vanuit Ghana!
Marlies

1. Ingrid Meier:
    28 april 2018
    Lieve Marlies, we wensen jou heel veel goede ervaringen, plezier en succes toe in het verre Ghana. En natuurlijk een goede reis! p.s. je hebt ook nog nooit zo'n joekel van een koffer gehad.... :)

Liefs, Mama
  2. Anita:
    29 april 2018
    Goede reis Marlies en succes met alle werkzaamheden die je daar gaat doen. En vooral ook GENIETEN !