Alweer een week verder

18 mei 2018 - Accra, Ghana

Ik heb weer tijd om een blog te schrijven, dit keer vanuit een internetcafé in het plaatsje Hohoe.

De afgelopen zijn we begonnen met het bouwen van een aantal speeltoestellen voor in de tuin bij de lodge. Dit begon met het zoeken naar voorbeelden op het internet. De meesten Ghanezen hebben namelijk nog nooit zulke uitgebreide speeltoestellen als bij ons gezien. Dit leidde tot erg grappige vragen: Hoe gebruik je dit? Is dit voor kinderen? Maar iedereen was enthousiast en we besloten eerst een schommel van autobanden, een wip-wap en een loopbrug te maken. Een paar dagen later werd het hout al gehaald en gisteren zijn we begonnen met de schommel. Gaat allemaal best snel, niets African time dus.

Ook ben ik bezig met het aanpassen van een informatiemap voor accommodatie waar ik eerder was. Hiervoor schrijf ik onder andere alle activiteiten uit die er in het dorpje te doen zijn. Ik moet nog eens terug naar het dorpje om foto's te maken!

Verder vermaak ik mij prima. Afgelopen zondag ben ik mee geweest naar de kerk. Dinsdag heb ik twee vrijwilligers ontmoet in een dorpje verderop en zijn we samen naar de hoogste waterval van Ghana gegaan en woensdag kwamen collega's uit Accra langs.

Het eten is alleen nog wel even wennen. 's Ochtends (lees 6:30) krijg ik vaak pasta, rijst of een soort aardappel met vis/ kip. In ieder geval iets wat heel erg vult. En vervolgens eet mijn gezin in de avond pas weer. In de avond eten we altijd Fufu, dit is een soort deegbal (gemaakt van cassave en mais) samen met een soep met vis/ vlees. Tussendoor eet ik vaak wat fruit. Maar honger heb ik zeker niet, want ze maken altijd veel te veel!

En zo valt er nog veel meer te vertellen, maar dat komt de volgende keer wel!

1. Annelise:
    18 mei 2018
    Wat een toffe verhalen heb je Marlies! Je maakt weer veel mee😁 Leuk om te lezen elke keer weer! Veel succes en vooral veel plezier😘😘
  2. Anita:
    18 mei 2018
    Goed bezig !
  3. Marcha:
    21 mei 2018
    Leuk Marlies! Veel plezier de komende tijd!
  4. J.a. zaagman:
    27 mei 2018
    wat een mooie ervaringen marlies leuk om te lezen als ik nog jong was wie weet. Gefeliciteerd met oma groetjes tante j. en oom h. baflo