Gastgezin ontmoet en aan het werk

11 mei 2018 - Liati Wote, Ghana

Een paar dagen verder en alweer van alles beleefd. Na Atsiekpoe ben ik terug gegaan naar Accra, waar we zo'n vier uur over hebben gedaan met het openbaar vervoer. Bij elke halte/ stoplicht stormen vrouwen met verkoopwaar op hun hoofd op je af om vanalles te verkopen!

Terug in Accra was het fijn om de mensen weer te zien en even een normale douche en Wi-Fi te hebben. Hier ben ik twee dagen gebleven waarna ik naar 'mijn dorpje' Liate Wote ben vertrokken samen met een gids. De koffer paste niet in de trotro, maar gelukkig werd dit opgelost door de ruitenwissers van de achterdeuren aan elkaar vast te knopen ;). Daarna werd de koffer daarna achterop een motor geknoopt en hij is nog heel ook!

Mijn gastgezin is erg leuk en het huis is mooi (woonkamer, 4 slaapkamers)! Ik werd goed ontvangen en heb samen fufu gemaakt, dit is Ghanees eten. Ook ben ik mee geweest naar een familiekerkdienst bij iemand thuis, behalve dat ik ongeveer 15x hetzelfde versje hoorde begreep ik er bar weinig van haha.

Vandaag was mijn eerste dag op werk. Voor de lodge ga ik samen met de manager een menukaart ontwikkelen met lokale ingrediënten en op basis daarvan bezig met het voorraadbeheer. Ook probeer ik de inkomsten en uitgaven voor het eten en drinken in kaart te brengen. En wie weet wat voor projectjes ik verder nog tegen kom.

1. Tanja:
    Klinkt leuk, Marlies! Succes!💪🏼
  2. Ingrid Meier:
    11 mei 2018
    Hahaha, die koffer! Zoals ik al zei, die was ook veel te groot.... Je krijgt de groeten van opa en oma. Opa telt de dagen dat je weer terug bent ;) We zullen de reisverhalen even voor ze uitprinten. Groetjes, mam.
  3. Karen:
    11 mei 2018
    Hahaha voor mekaar buur, ajeto! Groetjes van kamp Woortman op de camping in Overijssel!
  4. Anita:
    11 mei 2018
    Wat weer een belevenis. Alles gaat daar heel anders dan hier 😃. Maar een beetje kampeerder kan zich daar gelukkig wel in aanpassen.
    4 slaapkamers, dat klinkt als een luxe woning.
  5. M.R. Bootsma:
    Fijn dat alles naar wens gaat,veel werkplezier Marlies,Groetjes Mario
  6. Saniet:
    12 mei 2018
    Fijn dat alles goed gaat Marlies. Ja in Ghana is heel anders belevenis dan in Nederland,mooi ervaring veel succes doe voorzichtig. Groetjes 😗
  7. Janet:
    17 mei 2018
    Wat een belevenissen weer,gelukkig heb je al wat Afrika ervaring (en kampeerervaring!) Groetjes van Eddy en Janet