Naam:
marliesmeier.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Geboren en opgegroeid in Nederland, maar altijd al nieuwsgierig naar wat er nog meer gebeurd in de wereld. Nadat ik op mijn 18e vrijwilligerswerk in Malawi heb gedaan, heb ik altijd gezegd dat ik weer terug wou naar Afrika en nu is mijn kans!

Vorig jaar heb ik mijn opleiding Facility Management afgerond en afgelopen jaar heb ik gewerkt op een facilitaire functie binnen de Rabobank. Dit om werkervaring op te doen en te sparen voor mijn reis. Mijn vrije tijd breng ik het liefst door met vrienden/ familie, door actief te zijn op de schaatsvereniging en door te sporten (hardlopen/ wielrennen).

Dit leven is compleet anders dan mijn toekomstige dagelijks leven in Ghana, wat deze reis extra spannend maakt!

Over mijn reis

Klaar met de opleiding, maar nog niet klaar om vast te gaan werken. Daarom besloot ik een tussenjaar te nemen waarin ik sowieso op reis wou gaan, maar wel een reis met een doel.. Zo kwam ik op het idee vrijwilligerswerk in Ghana te gaan doen via de organisatie Ontmoet Afrika. Twee maanden vrijwilligers werk in Ghana werd het. Ik ga werken op twee accommodaties voor eco-toerisme in het oosten van Ghana, de Volta regio. Tijdens mijn reis zal ik verblijven bij een gastgezin en zal ik veel meekrijgen van de Ghanese cultuur, ofwel Afrika echt ontmoeten.

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Kroatië, Litouwen, Malawi, Nederland, Noorwegen, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.