Aangekomen en eerste indrukken Accra

2 mei 2018 - Aburi, Ghana

Na maandag ochtend vertrokken te zijn van Amsterdam ben ik 's avonds aangekomen in Accra! Hier werd ik opgehaald door Apollo van de partner organisatie en waren we rond half 1 bij het huis. Daar kon ik heerlijk slapen in de gastenkamer (na zo'n 40 uur alleen maar af en toe een dutje gedaan te hebben). Vanmorgen heb ik kennis gemaakt met de rest van de familie en de huisdieren, super leuk!

Vandaag is mij de hoofdstad laten zien door een gids van Jolinaiko en dat was hectisch. We gingen er heen met de trotro, dit zijn kleine busjes (afgeschreven in het westen) die dienen als ov. Het begin en het eindpunt staat vast, maar de route tussendoor niet. Er zijn daarom ook geen bushaltes en de busjes rijden wanneer ze vol zijn! Best ingewikkeld haha.

Eenmaal aangekomen merk ik dat een groot deel van de mensen hier werkt op de markt of dingen verkoopt langs de weg. Waardoor je constant aangesproken wordt door mensen. Ik heb op de markt twee lappen stof gekocht waarvan ik Ghanese kleding laat maken!

Ookal vond ik het druk in de stad, was het vandaag erg rustig doordat het een feestdag was, workers day. Er was een toespraak van de president + ceremonie op het liberty square en alle winkels waren gesloten.

Al met al heel veel indrukken en een mooie dag!

1. Anita:
    2 mei 2018
    Haha lekker makkelijk, buschauffeur zonder haltes en tijden...😉 je zult wel meer vreemde dingen zien en beleven. Zit je nu bij een familie?
  2. Annelise:
    2 mei 2018
    Super leuk om jouw avonturen zo te kunnen volgen! Heel veel plezier en succes 😘😘
  3. Melanie Kamping:
    5 mei 2018
    Gaaf mar! Succes!
  4. Janet:
    6 mei 2018
    jij laat je kleding maken?Hoog tijd om naailes te nemen ;-)